Posted by: syafinieishak | May 5, 2009

…Bukan Senang Untuk Senang…

Saat ni aku tgh bertungkus lumus menyiapkan final year project di kala kawan2 yg lain dah pn merdeka..Bnyk pepatah yg dkaitkan dgn kejayaan.Besusah2 dulu Besenang2 kemudian, Usaha Tangga Kejayaan, Hendak seribu daya, tak nak seribu Dalih, banyak lagi la kan…hem..Memang bukan senang untuk senang, dan aku redha dgn ape yg berlaku saat akhir ni..tp ape yg menyedihkan aku, dan membuatkan aku lemah kembali, bile sedang nyenyak aku tdo pg td, tbe2 dpt msg dari Lina(teman project aku)..Agak suspens sbb nye Lina tak bg tau, ape masalah, sampai la aku ke kuliyah, dan aku baru dapat tau..Huhu…”Bukan Senang Untuk Senang”…Ya Allah, berikanlah kekuatan kepada ku, aku dah tak terdaya lgi skang, kenape skarang???Kenape??Dah tak sempat sir…Tolong la…Semoga Pelangi indah kan muncul lagi..Kuatkanlah semangatku ya Allah..

Responses

  1. chaiyuk2 pinie.. jangan berputus asa..
    Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Ia mendapat pahala (dari kebajikan) dan ia mendaoat siksa (dari kejahatan) yg dilakukannya…(alBaqarah:285)
    Ganbatte!!!

    • thanks kirah…hope so, aku berjaya tempuh suma ni..tak sabanye..2 minggu je lagi..

  2. mm.. xpe.. senasib la kite.. huhu.. teruskan usaha..
    layan je.. pasti semuanya akan berakhir.. ALLAH KNOWS BEST! Alhamdulillah..


Leave a Reply

Categories

